Skip to Content
Privatlivspolitik for ansatte


Retningslinjer for behandling af personoplysninger for ansatte i P.P. brolægning a-s, cvr.: 13 95 96 84.  Som følge af din ansættelse i P.P. brolægning a-s (herefter kaldet virksomheden) accepterer du denne privatlivspolitik.

Oversigt:

1. Generelt

2. Personoplysninger

2.1 Hvad er personoplysninger?

2.2 Hvor længe opbevarer vi personoplysningerne?

2.3 Hvad bruger vi personoplysningerne til?

2.4 Videregivelse af personoplysninger til tredjepart

2.5 Hvordan beskytter vi dine personoplysninger?

2.6 Retten til adgang til dine personoplysninger

2.7 Retten til berigtigelse af dine personoplysninger

2.8 Retten til sletning af dine personoplysninger

2.9 Kan vi ændre behandlingen af personoplysninger?

3. Kontakt

1 Generelt

Gennem dit ansættelsesforhold i virksomheden indsamles der personlige oplysninger om dig. Disse retningslinjer er udarbejdet ud fra EU’s Databeskyttelsesforordning, med virkning i Danmark

fra 25. maj 2018, samt den nye danske databeskyttelseslov, der supplerer reglerne i databeskyttelsesforordningen og den nuværende persondatalov (samlet ”gældende lovgivning). Nedenfor kan du læse om de informationer, der indsamles, herunder hvordan oplysningerne behandles, hvad de bruges til, hvem der har adgang til oplysningerne, hvem du kan kontakte hvis du har spørgsmål eller indsigelser vedrørende de indsamlede oplysninger.


2 Personoplysninger

2.1 Hvad er personoplysninger?

Virksomheden behandler dine personlige oplysninger i forbindelse med ansøgningsprocessen, og når du ansættes, ligesom der løbende indsamles personoplysninger, som et led i ansættelsesforholdet. Det er primært oplysninger, som navn, adresse, postnummer, telefonnummer, fødselsdato, ansøgning, CV og advarsler vi indsamler men det kan også være oplysninger fra egen læge i forbindelse med sygefravær. Sådanne helbredsoplysninger anses, som følsomme personoplysninger, og der stilles derfor større krav til sikkerhedsniveau ved opbevaring af sådanne oplysninger.

De personoplysninger, som vi indsamler i forbindelse med dit ansættelsesforhold, vil blive opbevaret i din personalemappe, både fysisk og elektronisk.


2.2 Hvor længe opbevarer vi personoplysninger?

Opbevaring af personoplysninger afhænger af hvor længe dit ansættelsesforhold hos virksomheden består. Under det løbende ansættelsesforhold opbevares de oplysninger, vi har indsamlet om dig i din personalemappe. Vi vil dog løbende slette de oplysninger, som ikke længere har relevans for dit ansættelsesforhold.

2.3 Hvad bruger vi personoplysninger til?

De personoplysninger, vi indsamler om dig i forbindelse med ansøgningsprocessen, og under det løbende ansættelsesforhold, bruges først og fremmest til almindelig personaleadministration, og dermed også til opfyldelse af den kontrakt, du har indgået.

2.4 Videregivelse af personoplysninger til tredjepart

Oplysningerne kan i nødvendigt omfang blive videregivet til tredjepart, herunder blandt andet til de relevante offentlige myndigheder, lønudbyder, sundhedsforsikring og tandforsikring, pensionsselskab m.v.  Anden videregivelse tillades kun, såfremt gældende lovgivning undtagelsesvis tillader videregivelse af generelle personoplysninger.


2.4.1 Efter ophør af ansættelsesforhold

Ved ophøret af dit ansættelsesforhold, vil vi tage stilling til, om alle dine oplysninger skal slettes. Som udgangspunkt vil dine personlige oplysninger blive slettet uden unødigt ophold og senest 5 år efter endt ansættelse. Efter opbevaringsperioden på 5 år vil din samlede personalemappe blive slettet, medmindre lovgivningen undtagelsesvis giver grundlag for en længere opbevaring. Såfremt du har en personlig virksomheds e-mail vil denne blive opbevaret i 12 måneder, så vi kan videresende eventuelle arbejdsrelaterede e-mails til dine kollegaer.

2.5 Beskyttelse af personoplysninger

Ifølge gældende lovgivning skal dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Vi gemmer de personlige oplysninger du afgiver, i vores IT-system med begrænset adgang, som kun

betjenes af særligt betroede medarbejdere. Vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre, om behandlingen af dine personlige oplysninger håndteres forsvarligt og under hensyntagende til dine rettigheder som ansat.

2.6 Retten til indsigt i dine personoplysninger

Du har ret til at få virksomhedens bekræftelse på, om personoplysninger vedrørende dig selv behandles og i givet fald adgang til personoplysningerne. Du er tillige berettiget til at anmode om og modtage personoplysninger om dig selv, som du har afgivet til virksomheden (dataportabilitet). Du er desuden berettiget til at gøre indsigelse mod behandlingen af dine personoplysninger.

2.7 Retten til berigtigelse af dine personoplysninger

Du har ret til at få urigtige personoplysninger om dig selv berigtiget af virksomheden uden unødig forsinkelse.

2.8 Retten til sletning af dine personoplysninger

Du har ret til at få personoplysninger om dig selv slettet af virksomheden uden unødig forsinkelse, hvis virksomheden ikke fortsat har en legitim interesse i at opbevare, herunder behandle, dine

oplysninger. Bemærk venligst, at såfremt virksomhedens behandling af dine oplysninger, fortsat er nødvendige i henhold til gældende lovgivning, kan du ikke kræve, at dine personoplysninger slettes.


2.9 Ændringer i behandlingen af personoplysninger

Vi forbeholder os ret til at opdatere og ændre nærværende retningslinjer for behandlingen af personoplysninger. Ændres retningslinjerne, rettes datoen for ”sidst opdateret” nederst på siden. Disse retningslinjer bliver evalueret og om nødvendigt revideret en gang årlig. I tilfælde af væsentlige ændringer giver vi dig besked i form af et tillæg til din ansættelseskontrakt.

3. Kontak​t

Du har mulighed for at få indsigt i, hvilke informationer der er registreret om dig. Hvis du ønsker adgang til de oplysninger, som er registreret om dig hos P.P. brolægning a-s, skal du rette henvendelse til June Schelde-Mollerup på e-mail ppbro@ppbro.dk. Er der registreret forkerte data, eller har du andre indsigelser, skal du rette henvendelse samme sted.

Hvis du ønsker at klage over virksomhedens behandling af dine personoplysninger kan dette ske til Datatilsynet:

Datatilsynet

Borgergade 28, 5

1300 København K

Telefon: 33 19 32 00

E-mail: dt@datatilsynet.dk